Check lige denne Yamaha XTO 375 ...
20/01/2019
Vi præsenterer den nye F375 XTO
Yamahas imponerende V8 XTO med 425 hk, der blev lanceret for et par måneder
siden, sætter nye standarder, som hele verden taler om - ikke bare ved at
udnytte teknologier, som tidligere var utilgængelige, men ved at forbedre
brugeroplevelsen på måder, folk simpelthen ikke havde turdet drømme om før. Nu lancerer vi med stolthed endnu en nyhed...
Yamahas nye 5,6 liters V8 - F375XTO.
Vores spændende nye 375 hk model slutter sig til Yamaha V8-serien med det
formål at gøre disse fantastiske nye fremskridt inden for påhængsmotorydeevne
og -kontrol tilgængelige for endnu flere bådstørrelser. Derfor deler den meget
afsin enestående teknologi med den fantastiske Yamaha V8 XTO med 425 hk og
kan dermed bryste sig af flere væsentlige nyskabelser inden for branchen, f.eks.
direkte benzinindsprøjtning og fuldt integreret elektrisk styring.
Med 5,6 liters brutalt moment og fremdrift - og 375 berusende hestekræfter - er
dette mere end blot en påhængsmotor. I virkeligheden etablerer disse motorer
deres egen unikke plads på markedet, idet de er fuldt integrerede systemer, der
skaber en helt ny klasse af ekstrem offshore-ydeevne og offshore-kontrol, især
når de anvendes sammen med den nyeste generation af Yamahas integrerede
Helm Master® bådstyresystem med dets CL7™-display.
Yamaha - globalt anerkendt for at levere
topkvalitet.
Ligesom sin søstermotor er den nye F375 XTO designet til at føre Yamaha fra en
position som et førsteklasses mærke op til et endnu højere niveau, takket være
enorm kraft og fremdrift, uovertruffen robusthed og pålidelighed, enestående
systemintegration og præcisionsstyring samt ultimativ komfort og
kundeservice.
Yamaha opnåede dette ved at "genopfinde" begrebet påhængsmotor og dens
relaterede systemer, ved at anvende teknologier, som er helt nye på markedet -
og naturligvis ved at trække på de mange års dedikeret erfaring inden for
påhængsmotorteknologi og -produktion, som Yamaha er kendt for i hele
verden.
Ekstreme niveauer af kraft, moment og fremdrift
At levere den rå kraft, som kræves for at "skubbe" de tungeste og største
offshore-både og luksuriøse RIB-både, kræver utroligt robuste gearkasser og de
stærkeste motorenheder nogensinde, der arbejder hårdt sammen for at drive
meget store propeller. På dette område er de to nye XTO-motorer allerede
enestående, da de er de første 4-takts motorer i branchen, der benytter direkte
indsprøjtning. Brændstoffet sprøjtes under højt tryk direkte ind i
forbrændingskammeret, hvilket giver en væsentligt bedre forstøvning og øger
effektiviteten af brændstofforbrændingen for maksimal kraft og effektivitet.
Ekstremt effektivforbrænding
Det avancerede direkte indsprøjtningssystem har ikke færre end fem
brændstofpumper - og genererer indsprøjtningstryk på op til 200 bar! 3-trins
brændstoftryksystemet har også to uafhængige brændstofpumper, der
aktiveres ved bestemte, individuelle omdrejningstal, inde i en
dampudskillerbeholder (VST). Dette sikrer brændstofflow og brændstoftilførsel
med en hidtil uset præcision,selv ved maksimalt omdrejningstal.
Yamahas F375 XTO byder også på et utroligt kompressionsforhold på 12,2:1. InBank™-udstødningen fører gassen direkte til den nederste enhed og ud via
midten af skruenavet, så flowet forbedres. Kort sagt betyder alt dette mere
"knald"fra hver gnistsamt ekstremt effektiv forbrænding og højere effekt.
Apropospumper... de er også ekstreme!
Det er ikke kun brændstof, der kræver enestående pumpeteknologi i en motor,
der er så avanceret som denne - det kræver olie og vand også - så F375 XTO har
en unik 2-trins vandpumpe og en oliepumpe med dobbeltkammer, der hver især
er designet til konstant, problemfri drift ved høje omdrejninger.
Vandpumpen har et stort gummiskovlhjul, der kan håndtere højt tryk, og et
superrobust stålskovlhjul. Tilsammen giver de et stort kølevandsflow og en
præcis temperaturstyring ved alle omdrejningstal, selv under de mest ekstreme
offshore-forhold.
Ekstrem robusthed og pålidelighed - indbygget
fra starten
Ud over en overdimensioneret gearkasse, hærdede tandhjul, et robust offshorebeslag og superstærke motorophæng anvender F375 XTO også
plasmafusionsteknologi til cylinderboringerne; ikke kun for at opnå bedre
holdbarhed, men også for at opnå en mere kompakt motor.
Den mikro-teksturerede overflade er 60% hårdere end stål og markant lettere,
hvilket giver os mulighed for at opnå flere cc uden at øge dimensionerne på
motordelen. Den lavere overfladefriktion hjælper også med at optimere
brændstoføkonomien.
Dobbelt overliggende, ekstremt robuste knastaksler på hver cylinderrække er
forbundet via en selvstrammende kæde i et oliebad for præcis ventiltiming og
lang levetid, mens carbon-coatede ventilløftere også øger holdbarheden.
Levererstøjsvag og præcisforbindelse for at give ensartet timing.
Ekstremsystemintegrationfor kontrol og styring
En anden nyskabelse, dersesfor første gang i branchen, er det fuldt integrerede
elektriske styresystem. Det har ingen hydraulikslanger eller forbindelser, så det
reagerer hurtigere og mere jævnt end konventionelle systemer og giver renere
rigning og et velordnet lænseområde. Selvfølgelig er den ultimative
styringsløsning at udstyre F375 XTO med Yamahas unikke og succesfulde, fuldt
integrerede Helm Master®-bådstyresystem med dets revolutionerende
joystickstyrede dokningsfaciliteter og CL7™-farvedisplay.
Det handler også om ekstrem komfort
De specielle nye XTO OS™-propeller er fremstillet for at komplementere
Yamaha F375 XTO's enorme drejningsmoment. Disse propeller genererer større
fremdrift i både frem- og bagudgående retning med diametre fra 16" til 17⅛".
Det nyeste propelbladsdesign med det enorme overfladeareal flytter selv de
største både med mindre besvær og mere kontrol.
Takket være det nye udstødningssystem har disse propeller endnu en fordel; de "skærer" gennem rent vand, når der bakkes, og leverer bakkraft, der er op til tre
gange så høj som på Yamahas F350... og det betyder nemmere manøvrering og
kontrol under dokningen.
Desuden behøver du på F375 XTO ikke at gå længere end til dokken for at
udføre service på den nederste enhed - takket være vores unikke system til
udskiftning af gearkasseolien er det muligt at udføre dette arbejde, uden at
båden forlader vandet. F375 XTO har også gode opladningsegenskaber og
leverer op til 90 A samlet effekt (bruttoeffekt).
Fremtidensekstreme ydeevne er kommet!
Kortsagt fører Yamaha an inden for"ekstrem" allround-ydeevne med den nye V8
XTO Offshore og denne nye F375 XTO, som giver en unik ejerskabsoplevelse og
en uforlignelig sejloplevelse. Revolutionerende maritimt design og
fremstillingsteknologi, uovertruffen innovation, kvalitet og overlegenhed -
dette er fremtiden - her og nu - fra Yamaha!
F375 XTO bliver tilgængelig på markedet til efteråret og fås i den klassiske
Yamaha Grey-farve.
Den bliver lanceret på bådmessen i Düsseldorf, derstarter den 19. januar 2019.
Video
Del denne side




